19-20.09.2025

OPEN SOURCE ART FESTIVAL 2025
19-20 września 2025 / Sopot
Teatr Wybrzeże Scena Kameralna w Sopocie.

Open Source Art Festival w Sopocie to organizowane od roku 2011 wydarzenie artystyczne, skupione na promowaniu najbardziej odkrywczych dźwięków, performance’ów oraz muzyki elektronicznej z całego świata. Oscyluje wokół takich gatunków, jak drone, noise, minimal ambient, new isolationism czy musique concrete, a także swobodnie je przekracza.

Jak co roku podczas tworzenia programu skupiamy się na tym, aby zaprezentować premierowe projekty.

Zależy nam na wspólnym odkrywaniu nowych dźwięków i przeżyć.

Festiwal odbędzie się w dniach 19-20 września 2025 w Teatrze Wybrzeże Scena Kameralna w Sopocie.

BILETY:
Ceny od 01.06.2025
Karnet dwudniowy: 200 złotych
Bilety jednodniowych: 150 złotych

Ceny od 01.07.2025:
Karnet dwudniowy: 300 złotych
Bilety jednodniowych: 200 złotych

 

Ceny od 15.09.2025:
Karnet dwudniowy: 350 złotych
Bilety jednodniowych: 250 złotych

19.09.2025
19:00 Riccardo La Foresta feat. Akasha and Roxy Ceron
20:00 PLF
21:00 Katarina Gryvul + Alex Guevara 

20.09.2025
19:00 Nina Garcia  
20:00 Gabor Lazar 
21:00 Loscil
22.00 Drew McDowall

Zrealizowano przy pomocy finansowej Miasta Sopotu

Lokalizacja koncertów:
Teatr Wybrzeże Scena Kameralna | Bohaterów Monte Cassino 30, 81-759 Sopot

Organizator:
Kolonia Artystów

Współorganizator:
Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie

Współpraca:
Teatr Wybrzeże Scena Kameralna
Sound Support Pro – Funktion One
Luminaris

Patronat medialny:
Glissando
BĘC Zmiana
ANXIOUS
ImproSpot
trojmiasto.pl

Riccardo La Foresta feat. Akasha and Roxy Ceron - LIVE AV

19.09.2025 | 19:00

Po tym jak w ostatnich latach La Foresta skupiał się głównie na rozwijaniu autorskiego instrumentu perkusyjnego (drummophone), wydanie ZERO,999…, nakłdem OOH-sounds, odkrywa przed odbiorcą nowy paradygmat w jego pracy i karierze. W pracy nad tym albumem artysta potraktował fragmenty swoich występów na żywo oraz instalacji site-specific z ostatniej dekady, jako elementy kompozycyjne, przeplatając je z nagraniami studyjnymi oraz powstałymi w ramach współprac. Używając strategii kombinatorycznych, zainspirowany związanymi z tarotem opowiadaniami Italo Calvino z „Il castello dei destini incrociati”, La Foresta stworzył jedenaście niezwykle mocnych utworów, w których dźwięk i czas komunikowane są jednocześnie w różnych porządkach skali. Premiera tego materiału na żywo wiąże się z wykorzystaniem instrumentów akustycznych i cyfrowych, a także z zaistnieniem dźwięku w immersyjnym środowisku stworzonym przez rzeźby Roxy Ceron i grę świateł Akashy. Dzięki temu narracja albumu poszerza się w ramach koncertu, w którym wszystkie te elementy dekonstruują i rearanżują ideę zaginionego tarota: Wieży.

_______________________________________

Riccardo La Foresta feat. Akasha and Roxy Ceron

LIVE AV
19.09.2025 | 19:00

After spending much of the last years focusing on the evolution of his own instrument, the drummophone, the release of ZERO,999… on OOH-sounds revealed a new paradigm in La Foresta’s work and career. In this new album he collectes fragments of live performances and site-specific installations conducted over the last decade, reimagining them as compositional elements that he has interwoven with recent studio recordings and various collaborations. While employing combinatory strategies inspired by Italo Calvino’s tarot stories in „Il castello dei destini incrociati,” La Foresta forged a suite of eleven viscerally powerful pieces, in which sound and time are communicated simultaneously at different orders of scale. The premiere of this new live show brings on stage acoustic and digital instruments, expanding on an immersive environment created by the sculptures of Roxy Ceron and the light design of Akasha, unfolding the album’s narrative into a musical performance where all these elements deconstruct and re-arrange the idea of a missing tarot: the Tower.

 

 

PLF – LIVE

19.09.2025 | 20:00

Peter Kutin

Austriacki artysta Peter Kutin pracuje z dźwiękiem w ramach różnych gatunków, różnymi środkami i w różnych mediach. Bystrość Kutina w jego nieustannym dążeniu do technicznych i koncepcyjnych innowacji nie pozwala go jednoznaznie określić. Kierowany żywą ciekawością i podbudowany etosem współpracy, Kutin tworzy muzykę i dźwiękowe środowiska dla filmu, teatru, sztuki performance, tańca współczesnego oraz radia. Jego zainteresowanie ruchomymi formami wykracza poza muzykę – napisał i wyreżyserował również kilka eksperymentalnych filmów krótkometrażowych i słuchowisk radiowych. Podejmuje współprace nieograniczone gatunkami muzycznymi ani wiekiem, z osobami takimi jak: niemiecka kompozytorka i pionierka sztuki dźwiękowej Christina Kubisch, znany filmowiec Nikolaus Geyrhalter, czy muzycy – Billy Roisz, Katharina Ernst, Lukas König, Asfast, by wymienić tylko niektórych. Jako twórca instrumentu kinetycznyego Torso otrzymał złotą nagrodę Nica na festiwalu Ars Electronica w 2019 roku.

Występował na wielu znanych festiwalach muzyki eksperymentalnej i elektronicznej oraz w instytucjach kultury na całym świecie, m.in.: Luff, 2daysArt, Mutek Montreal, Cafe Oto, Donaufestival, Darmstädter Musikferienkurse, Impulstanz, Heart-of-Noise, Transart Bozen, Elevate, SAT Montreal i Tsonami Chile, etc.

Lukas König

Austriacki muzyk Lukas König jest przede wszystkim perkusistą, lecz w ostatnich latach stał się silnym, unikalnym głosem, jako twórca nowej techniki gry na instrumencie.Gdy König gra na perkusji, w istocie zachodzi o wiele więcej procesów z udziałem elektroniki, pedałów i talerza. König puszcza wodze fantazji, co prowadzi do fascynujących rezultatów: obecność podwójnego bębna basowego granego w stroboskopowych klastrach, hiper-taktylna praca z talerzem, elektroniczne efekty i tam tam – zatapiając jego miotające się kończyny, są jak kąpiel w oceanie.

Grał na międzynarodowo uznanych festiwalach, a na liście jego współprac znajdują się takie nazwiska jak: Moor Mother, Shahzad Ismaily, Audrey Chen, Julien Deprez, amm.

 

FRIDGE aka Elvin Brandhi, jest improwizującą autorką tekstów i producentką beatów, inicjującą projekty improwizowanego społeczno-estetycznego nawarstwienia, które rozwija się chaotycznie, niejako cyrkowo. Jej edukacja ukształtowana jest dużej mierze przez zmiany kontekstowe i współprace będące alternatywą dla instytucjonalnej mikro-mitologicznej specjalizacji artystycznej, czy samodoskonalenia się idąc po szczeblach kariery. Jej praktyka artystyczna zakłada występowanie, gdziekolwiek i gdy tylko jest to możliwe, komponowanie esejów audio-dźwiękowych, filmów, beatów opartych na samplach oraz teatralnego hakerstwa publicznego. Używa dźwięku i obrazu jako rozległego języka gestykulacyjno-emocjonalnego, przekraczającego wewnętrzną systematykę i arbitralne etykiety składniowe. Jej występy to niepohamowane wybuchy animacji, w których drążący strumień świadomości biegnie z niespokojną, glitch’ującą ciężkością. Obecnie nie ma bazy, praktykując mutację dźwiękową jako stale zmieniający się kod komunikacyjny. Kilka z jej współprac to: YEAH YOU, surrealistyczny, żywy projekt artystyczny, na który składa się dwóch improwizatorów, których teksty i styl występów publicznych rzucają wyzwanie korporacyjno-regulowanej dynamice rodziny i wywołanej konsumpcjonizmem pacyfikacji przestrzeni publicznej; INSIN, duet z palestyńskim producentem/MC Basharem Suleimanem, przekształcający surowe uczucie w zdeformowane, screamo-autotune, glitch’ujące ballady; BAHK, współpraca z Danielem Blumbergiem – stopiona sprzeczność dźwiękowa, odwracająca kontrastujące gatunki muzyki noise i country, które wykonują solo na zmianę, w improwizowanej serii śpiewnych krzyków, dekonstruowanej akustyki i blast-beatowego jazzu pop. +++AVRIL SPLEEN, BAD@MATHS, OCDC/NAPALM TREE, ON EST MALADE, USER SYNDROME….

Fridge lubi też szyć w wolnym czasie.

_____________________

PLF – LIVE 
19.09.2025 | 20:00

Peter Kutin

Austrian artist Peter Kutin works with sound across genres, mediums and media. A mercurial spirit, Kutin’s restless quest for technical as well as conceptual innovation is hard to pin down. Driven by a bubbling curiosity underpinned by collaborative ethos, Kutin has written and developed music and sonic environments for film, theatre, performance, contemporary dance and radio. His interest in moving image expands beyond music, having also written and directed several experimental short films and radio plays. His collaborative efforts span genres as generations, working with the likes of German composer and sound art pioneer of Christina Kubisch, the renowned filmmaker Nikolaus Geyrhalter or musicians such as Billy Roisz, Katharina Ernst, Lukas König, Asfast, to name just a few. As a maker, his kinetic instrument Torso received the golden Nica at the Ars Electronica festival in 2019.

He has performed at various notable experimental and electronic music festivals and venues across the globe, including Luff, 2daysArt, Mutek Montreal, Cafe Oto, Donaufestival, Darmstädter Musikferienkurse,Impulstanz, Heart-of-Noise, Transart Bozen, Elevate, SAT Montreal and Tsonami Chile, etc.

http://kutin.klingt.org

Lukas König

Austrian musician Lukas König is primarily a drummer, but in recent years he became a strong and unique voice, creating a proper technique of stuttering, data moshed, power-house drumming. When König plays percussion there is in fact a lot more happening. Using electronics and pedals along with his cymbal, König lets his imagination fly, leading to fascinating results: Deploying double kick drum played in stroboscopic clusters, hyper-tactile cymbal work, table top electronics melt and mutilate his flailing limbs and ocean like tam tam bathing.

He played at internationally acclaimed festivals and his collaboration list includes names such as Moor Mother, Shahzad Ismaily, Audrey Chen, Julien Deprez, amm.

https://lukaskoenig.com

FRIDGE aka Elvin Brandhi is an improvising lyricist and beat producer instigating projects of improvised socio-aesthetic overflow expanding haphazardly with circus intent. The main body of her education takes shape via contextual shifts and collaborations, as alternative to institutional micro-mythological artistic specialisation and ladder climbing self-optimisation. Her practice involves performing wherever and whenever possible, composing audio-sonic essays, videos, sample-based beats and theatrical public hacking. She uses sound and image as an expansive gestural-emotive language transgressing intrinsic systemics and inherited syntactical etiquettes. Her performances are unyielding bursts of erupting animation where her caustic stream of consciousness cavorts with restless, glitched out heaviness. She currently has no base, expanding sonic mutation as a constantly morphing communicational code. A few of her collaborations include YEAH YOU, the surrealist living art project consisting of two improvisors whose lyrics and public performance style challenges the corporate regimented family dynamic and consumer-induced pacification of the public space; INSIN, a duo with Palestinian producer/ MC Bashar Suleiman converting raw feeling into warped, screamo-autotune, glitch ballads; BAHK, a collaboration with Daniel Blumberg – an alloyed sonic contradiction, inverting the contrasting genres of noise and country music allocated to them as solo performers who exert the prepared personality in an improvised slew of sing-song screams, deconstructed acoustics and blast-beat jazz pop. +++AVRIL SPLEEN, BAD@MATHS, OCDC/NAPALM TREE, ON EST MALADE, USER SYNDROME….

Fridge also likes to sew in its spare time.

 

KATARINA GRYVUL + ALEX GUEVARA – ‚SPOMYN’ – LIVE AV

19.09.2025 | 21:00

Katarina Gryvul jest klasycznie wykształconą kompozytorką, skrzypaczką i producentką muzyczną. Łączy koncepcję holofonii z awangardowymi technikami, aby tworzyć unikalne pejzaże dźwiękowe za pomocą instrumentów, głosu i analogowych syntezatorów. Alex Guevara jest artystą działąjącym w środowisku cyfrowym, specjalizuje się w wizualizacji danych. Działając w domenie audiowizualnej, jego prace integrują elementy dźwiękowe i świetlne, aby tworzyć immersyjne pejzaże.

Na OSA Festival 2025 Gryvul i Guevara zaprezentują, pierwszy raz w Polsce, Spomyn – multidyscyplinarny koncert, oparty na albumie Gryvul o tym samym tytule. Spomyn, to głęboko osobista eksploracja fragmentarycznej, kruchej natury pamięci, gdze artystka bada, w jaki sposób migotanie zniekształceń i utrat kształtuje istotę tego, kim jesteśmy. Nieudane lub wadliwe dźwiękowo nagrania chóralnych kompozycji pop autorstwa Gryvul, w połączeniu z niepokojącym basem, charakteryzują niesamowity, chimeryczny profil dźwiękowy Spomyn. Zdekonstruowane elementy dźwiękowe przeplatają się z kruchym ambientem i nieregularnymi partiami rytmicznymi, otulone są dynamicznym i wciągającym pokazem świetlnym, który pulsuje i zmienia się w harmonii z muzyką, pogłębiając doświadczenie sensoryczne. Tak jak rozmyte kontury pamięci, Spomyn nie oferuje jasnego rozwiązania, zapraszając odbiorców, by wyruszyli w podróż do światów, które pozostają w cieniu, przywołując piękno niepoznawalnego

_______________________________________________

KATARINA GRYVUL with ALEX GUEVARA – ‚SPOMYN’ – LIVE AV
19.09.2025 | 21:00

Katarina Gryvul is a classically trained composer, violinist, and music producer. She blends concept of holophony with avant-garde techniques to develop distinct soundscapes through instruments, voice, and analog synths. Alex Guevara is a digital artist specialising data visualisation. With a focus on the audiovisual domain, his artworks integrate sonic and light elements to create immersive landscapes.

At OSA Festival 2025,Gryvul and Guevara present the Polish premiere of Spomyn – a multidisciplinary performance based on Gryvul’s album of the same name. A deeply personal exploration of the fragmented, fragile nature of memory, Spomyn examines how flickers of distortion and loss shape the essence of who we are. Gryvul’s thwarted and sonically corrupted choral pop compositions, combined with vicious bass, characterize Spomyn’s uncanny and chimeric sound. Deconstructed sonic elements intertwine with fragile ambience and irregular rhythm patterns, enveloped in a dynamic and immersive light show that pulses and shifts in harmony with the music, creating a deep sensory experience. Much like the blurred edges of memory itself, Spomyn resists resolution, inviting listeners to embark on a journey into worlds that linger in shadow and evoke the beauty of the unknowable

NINA GARCIA – LIVE

20.09.2025 | 19:00

Nina Garcia

Urodzona w 1990 roku, mieszka i pracuje w Paryżu. Od 2015 roku Nina Garcia prowadzi badania oraz tworzy na gitarze elektrycznej, w przestrzeni pomiędzy muzyką improwizowaną a hałasem. Jej instrumentarium jest zredukowane do minimum: gitara, przełącznik nożny, wzmacniacz; za ich pomocą rzeźbi dźwięk i zagłębia się w chaos, aby wydobyć z niego wyjątkowe brzmienia. Jej koncerty wciągają publiczność w immersyjną przestrzeń dźwiękową, w której moc i kruchość spotykają się, komunikującą z ogromną intensywnością. W ciągu zaledwie kilku lat przyciągnęła uwagę wielu scen na całym świecie.

Jej solowa twórczość koncentruje się na geście i badaniu instrumentu, jego rezonansów, ograniczeń, rozszerzeń, zanieczyszczeń, słyszalnych niuansów; artystka robi to pracując z nim lub przeciwko niemu, powstrzymując go lub pozwalając mu brzmieć, wspierając go lub atakując. Ów duet, zachwyca połączeniem mistrzostwa technicznego i całkowitej swobody. Łączy dzikość i czułość w relacji z instrumentem, to napięty corps à corps dwóch żywych dusz dla muzyki i choreografii czystej poezji.

Nina Garcia gra również z Arnaud Rivière w Autoreverse; w duecie z duńską puzonistką Marią Bertel; w duecie z perkusistą Camille Émaille i w zespole rockowym mamiedaragon. Od 2019 roku jest członkinią zespołu improwizacyjnego Le Un. Występowała również z Sophie Agnel, Méryll Ampe, Stephenem O’Malleyem, Leïlą Bordreuil, Antoine Chessexem, Fredem Frithem… W 2019 roku została wybrana do udziału w programie Shape.

W latach 2020/2021 była rezydentką w GRM z polecenia festiwalu Présences Électroniques. W 2023 roku stworzyła De haut en bas, de bas en haut et latéralement, dzieło na ciało, dźwięk i rzeźbę z Anną Gaïotti, Jennifer Caubet, Romainem Simonem, Christophe Cardoenem i Étienne Foyerem. Nina Garcia zajmuje się również nauczaniem muzyki eksperymentalnej, prowadząc warsztaty dla studentów i dla dzieci. Od 2023 roku przygotowuje koncerty dla nich, prezentując muzykę przystępną, a nie okrojoną, jednocześnie stara się dekonstruować gesty, pozwalać by uczestnicy wypróbowali gitarę i przynależące do niej obiekty, a także wyjaśniać swoje podejście i desakralizować muzykę eksperymentalną.

_________________

NINA GARCIA – LIVE 
20.09.2025 | 19:00

Nina Garcia

Born in 1990, lives and works in Paris.

Since 2015, Nina Garcia has been researching and creating around the electric guitar, halfway between improvised music and noise. Her set up is reduced to a minimum: a guitar, a pedal, an amp with which she sculpts sound and delves into chaos to bring out the unheard-of. Her concerts draw audiences into an immersive sonic space where power and fragility intersect with communicative intensity. In just a few years, she has attracted the attention of numerous international stages.

Her solo work focuses on gesture and research into the instrument, its resonances, its limits, its extensions, its impurities, its audible corners: working with or against it, containing it or letting it sound, supporting it or assault it. A duo rather than a solo, it stuns with its blend of technical mastery and total freedom. A convergence of wildness and tenderness with her instrument, a tense corps à corps between two vibrant souls for a music and choreography of raw poetry.

Nina Garcia also plays with Arnaud Rivière in Autoreverse; in duo with Danish trombonist Maria Bertel; in duo with percussionist Camille Émaille, and in the rock band mamiedaragon. Since 2019 she has been a member of the improvisation ensemble Le Un. She has also performed with Sophie Agnel, Méryll Ampe, Stephen O’Malley, Leïla Bordreuil, Antoine Chessex, Fred Frith … In 2019 she has been selected to be part of the Shape Program. In 2020/2021 she was in residency at GRM for a commission for the Présences Électroniques festival. In 2023 she created De haut en bas, de bas en haut et latéralement, a piece for body, sound and sculpture with Anna Gaïotti, Jennife Caubet, Romain Simon, Christophe Cardoen and Étienne Foyer. Nina Garcia is also involved in teaching experimental music, leading workshops for art students or for children. Since 2023, she has been developing concerts for children and families, where she presents music that is adapted but not cropped, and makes herself available to break down gestures, let people try out the guitar and its objects, explain her approach and desacralize experimental music.

GABOR LAZAR – „REFLEX” – LIVE AV

20.09.2025 | 20:00

Gábor Lázár

(ur. 1989) jest węgierskim producentem muzyki elektronicznej, znanym z wysoce abstrakcyjnego, eksploracyjnego i zdekonstruowanego podejścia do projektowania dźwięku oraz komponowania muzyki. Jego działalność sytuuje się na styku eksperymentalnej muzyki komputerowej, przełamywanych struktur klubowych oraz algorytmicznej kompozycji o wysokim poziomie abstrakcji, pełnej powtórzeń, mnożącej faktury. W swoich pracach artysta często rozbiera muzykę elektroniczną na części pierwsze, by następnie złożyć je w nowe, hiperszczegółowe struktury. Pomimo zakorzenienia w minimalizmie, jego kompozycje wypełnione są gęsto skomplikowanymi warstwami mikromodulacji. Lázár stworzył odrębny język dźwiękowy, udoskonalany sukcesywnie na uznanych przez krytykę albumach, takich jak: Unfold (2018), Source (2020), Boundary Object (2022) czy Reflex (2024, Raster-Media). Reflex to zbiór siedmiu utworów, prezentujących szeroką paletę brzmień perkusyjnych i syntezatorów, brzmiących echem tradycyjnego techno, jednocześnie zachowując swoją odrębną, bezkompromisową tożsamość i dopracowany w każdym szczególe styl artysty.

W latach 2013–2024 Gábor nagrał dziewięć albumów LP, dla takich wytwórni płytowych jak: Raster-Media, Planet Mu, Shelter Press, The Death of Rave i Presto!?. Współpracował też z brytyjskim artystą multidyscyplinarnym Markiem Fellem, eksplorując algorytmiczną kompozycję i niestandardowe struktury rytmiczne. Efekty swojej pracy wydali jako album The Neurobiology Of Moral Decision Making, który znalazł się na 11. miejscu na liście najlepszych wydaewnictw awangardowych magazynu Rolling Stone w 2015 r.

Gábor Lázár występował na festiwalach, w klubach i instytucjach kultury na całym świecie, m.in.: Mutek Montreal, MUTEK Barcelona, Public Records New York, The Empty Gallery Hong Kong, CTM Festival Berlin, Berlin Atonal, ZKM Karlsruhe, Hellerau Dresden, Unsound Festival Krakow, Rewire Festival The Hague, Stockholm Modern Museum, House of Electronic Arts Basel, Barcelona Santa Monica Art Centre, Stockholm EMS, Terraforma Milan, Pirelli HangarBicocca Milan, etc.

______________________________

GABOR LAZAR – „REFLEX” – LIVE AV
20.09.2025 | 20:00

Gábor Lázár (b. 1989) is a Hungarian electronic music producer known for his highly abstract, explorative, and deconstructed approach to sound design and composition. His music operates at the intersection of experimental computer music, deconstructed club structures, and algorithmic composition, pushing the boundaries of repetition, texture, and abstraction. His work often strips electronic music down to its core elements before reassembling them into hyper-detailed structures. While rooted in minimalism, his compositions are filled with dense layers of micro modulations. Lázár has built a distinct sonic language, further refined on critically acclaimed releases like Unfold (2018), Source (2020), Boundary Object (2022) or Reflex (2024, Raster-Media) – a collection of seven tracks, featuring an extended sound palette of percussions and synthesizers drawing our attention towards the essential soundscapes of techno while maintaining his distinct, uncompromising and meticulously detailed style.

Between 2013 and 2024, Gábor has released nine LPs with such record labels as Raster-Media, Planet Mu, Shelter Press, The Death of Rave, and Presto!?. He has collaborated with a British multidisciplinary artist, Mark Fell, exploring algorithmic composition and non-standard rhythmic structures released as an album called The Neurobiology Of Moral Decision Making, reaching #11 on Rolling Stone Magazine’s Best Avant Albums Of 2015.

Gábor has performed at festivals, clubs, and institutions worldwide. Some notable venues include Mutek Montreal, MUTEK Barcelona, Public Records New York, The Empty Gallery Hong Kong, CTM Festival Berlin, Berlin Atonal, ZKM Karlsruhe, Hellerau Dresden, Unsound Festival Krakow, Rewire Festival The Hague, Stockholm Modern Museum, House of Electronic Arts Basel, Barcelona Santa Monica Art Centre, Stockholm EMS, Terraforma Milan, Pirelli HangarBicocca Milan, etc.

LOSCIL – „LAKE FIRE” – LIVE AV

20.09.2025 | 21:00

LOSCIL to projekt kanadyjskiego kompozytora muzyki elektronicznej i artysty multimedialnego Scotta Morgana. Przez ponad 20 lat artysta, pod pseudonimem LOSCIL zbudował solidny katalog prac, obejmujący takie gatunki muzyczne jak: ambient, współczesna muzyka klasyczna, czy elektroakustyczna. Od 2001 roku zdecydowana większość albumów LOSCIL, w tym LP z 2021 roku, pt. Clara, została wydana w cenionym amerykańskim wydawnictwie Kranky. Oprócz swoich flagowych płyt, jak np.: Plume, Endless Falls, Sea Island, czy Monument Builders, wydanych przez Kranky, Morgan stworzył wiele innych projektów dźwiękowych i remiksów dla wytwórni Ghostly International i Glacial Movements. Współpracował także z artystami, takimi jak Ryuichi Sakamoto, Murcof/Vanessa Wagner, bvdub, Sarah Neufeld, Daniel Bejar, Rachel Grimes i Lawrence English. Po spotkaniu z wiolonczelistą z Madison, Markiem Bridgesem w Banff Centre w 2014 roku Morgan założył z nim duet High Plains, w 2017 roku wydali w Kranky swój debiutancki album Cinderland.

Scott Morgan komponuje muzykę wykorzystywaną w filmie i telewizji, w tym w ramach odważnych projektów dokumentalnych, takich jak: The Corporation, Scared Sacred, Damnation, Enlighten Us, Abandoned oraz nagradzanego serialu We Are Witnesses. Artysta od wielu lat tworzy również muzykę i wideo dla przedstawień tańca współczesnego takich choreografów jak Damien Jalet z Belgii, czy Vanessa Goodman z Vancouver. Samodzielnie wydany, podwójny album The Sails z 2022 r. prezentuje niemal 2-godzinny materiał z ponad 8 lat współpracy artysty z tancerzami oraz choreografami. Wykorzystując swoje 10-letnie doświadczenie w zakresie udźwiękawiania gier, Morgan tworzy muzykę do gier oraz interaktywnych projektów multimedialnych, takich jak Hundreds, Osmos, Lifelike, włącznie z własną aplikacją generatywną ADRIFT, wydaną w 2015 r.

Artysta mieszka w Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej, na nieodstąpionych, tradycyjnych terytoriach ludu Coast Salish, plemion xwməθkwəyə̓ m (Musqueam), Skwxwú7mesh (Squamish) i Səlí̓lwətaɬ (Tsleil-Waututh). Jako podmiot koncertujący Morgan prezentował swoje występy audiowizualne na całym świecie, w tym na festiwalach: Mutek, Le Guess Who, LEV, Gamma Fest, Sled Island, Today’s Art, WOS, Open Frame i Big Ears.

Najnowszy album LOSCIL – Lake Fire – dziewięć, niejako wyścielonych popiołem utworów, jest wynikiem trudnego procesu twórczego. Początkowo pomyślany był jako suita na elektronikę i kameralny zespół muzyków, jednak większość oryginalnych kompozycji, prócz Ash Clouds, w którym James Meager gra na kontrabasie, została przekształcona, zremiksowana. Zbudowany na nowo z pozostałości porzuconego dzieła album jest jak feniks, który spalony doszczętnie, powstał na nowo z popiołów. Fragmenty oryginalnych nagrań wyczuwa się pod gęsto plecioną powierzchnią materii dźwiękowej. Tytuł albumu nawiązuje do ironii faktu, iż nazwy wielkich pożarów leśnych pochodzą od nazw położonych w danym regionie jezior – być może w podświadomym nawiązaniu do ich odwiecznej współ-historii.

_____________________________

LOSCIL – „LAKE FIRE” –  LIVE AV
20.09.2025 | 21:00

 

LOSCIL – is the electronic music project of Canadian composer and multimedia artist Scott Morgan. For over 20 years, Morgan has built a robust catalogue of work under the LOSCIL moniker, loosely spanning the genres of ambient, classical and electroacoustic music. Since 2001, the vast majority of LOSCIL’s albums, including the 2021 LP, Clara, have been released on the esteemed American imprint, Kranky. Alongside keystone editions for Kranky such as Plume, Endless Falls, Sea Island and Monument Builders, Morgan has also produced numerous special projects, remixes and collaborations with other labels such as Ghostly International and Glacial Movements and artists including Ryuichi Sakamoto, Murcof/Vanessa Wagner, bvdub, Sarah Neufeld, Daniel Bejar, Rachel Grimes and Lawrence English. After meeting at the Banff Centre in 2014, Morgan started the duo High Plains with Madison-based cellist Mark Bridges, releasing their debut album, Cinderland, on Kranky in 2017.

Morgan has composed for film and television and licensed music to bold documentaries, including The Corporation, Scared Sacred, Damnation, Enlighten Us, Abandoned and award winning series We Are Witnesses. Morgan’s bespoke music and video can be found supporting contemporary dance productions, including works by choreographers Damien Jalet from Belgium and Vanessa Goodman from Vancouver. 2022’s self-released double-album The Sails, features nearly 2 hours of work from over 8 years of collaborations with dancers and choreographers. Applying his 10 years of experience in game audio, Morgan has created music for games and interactive multimedia projects including Hundreds, Osmos, Lifelike and his own generative music application ADRIFT released in 2015.

Morgan is based in Vancouver, BC, on the unceded traditional territories of the Coast Salish peoples of the xwməθkwəyə̓ m (Musqueam), Skwxwú7mesh (Squamish), and Səlí̓lwətaɬ (Tsleil-Waututh) Nations. As a touring entity, Morgan has brought his live audio-visual performances to festivals worldwide including Mutek, Le Guess Who, LEV, Gamma Fest, Sled Island, Today’s Art, WOS, Open Frame and Big Ears.

Loscil’s latest album – Lake Fire – a nine-track of ash-laden sonics, is the result of a disjointed creative process. Originally conceived as a suite for electronics and ensemble, most of the original compositions were deserted, save for Ash Clouds, featuring James Meager on double bass. The remaining tracks were reshaped and remixed, built anew out of the remnants of the abandoned work. The result is a phoenix, an album burnt to the ground only to be reassembled out of its cinders. Fragments of the original lurk beneath a densely overpainted canvas of sound. The album’s title comes from the striking irony that forest fires are often named after regional lakes – perhaps subconsciously referencing ancient lore.

DREW MCDOWALL – LIVE

20.09.2025 | 22:00

Drew McDowall to urodzony w Szkocji, mieszkający w Nowym Jorku kompozytor i muzyk. Był członkiem zespołu Coil w latach 90-tych, wnosząc duży wkład w niektóre z ich najbardziej szanowanych i wpływowych dzieł. Jest znany ze swojej różnorodnej współpracy, pracując między innymi z Kali Malone, Catariną Barbieri, Varg, Puce Mary i LEYA.

Od 2015 roku wydaje solowe albumy w Dais Records, a jego piąty album studyjny, A Thread, Silvered and Trembling, ukazał się w maju 2024 roku.

https://drewmcdowall.bandcamp.com
https://www.instagram.com/drewmcdowall/
https://www.daisrecords.com/collections/drew-mcdowall

______________________________

DREW MCDOWALL  –  LIVE 
20.09.2025 | 22:00

Drew McDowall is a Scottish born, NYC based composer and musician. He was a member of Coil in the ‘90s contributing heavily to some of their most respected and influential works and is known for his diverse collaborations, working with Kali Malone, Catarina Barbieri, Varg, Puce Mary and LEYA amongst others.

He has been releasing solo albums on Dais Records since 2015, and his fifth studio album, A Thread, Silvered and Trembling, was released in May 2024.

https://drewmcdowall.bandcamp.com
https://www.instagram.com/drewmcdowall/
https://www.daisrecords.com/collections/drew-mcdowall