AGATA PRZYŻYCKA
To nie jest wernisaż. To nie jest wystawa.
27.04.2024 g. 19:00
Informujemy, że w sobotę 27.04.2024 o godzinie 19:00 powiesimy w Kolonii prace malarskie Agaty Przyżyckiej.
To nie jest żaden wernisaż. To nie jest też wystawa.
Nie będzie długiej przemowy, ani tłumów gości.
Obrazy można podziwiać przez jakiś bliżej nieokreślony czas.
Można też je kupić i zabrać do domu.
Można też posiedzieć w Kolonii w towarzystwie lub samotnie przy kompie z obrazem obok na ścianie.
Do spotkania.
TNJW 02.
AGATA PRZYŻYCKA
Urodzona w 1992 roku w Toruniu. W 2016 roku obroniła pracę dyplomową na ASP w Gdańsku, następnie otrzymała tytuł doktory na macierzystej uczelni. Obecnie pracuje jako asystentka na Wydziale Malarstwa. Prezentowała swoją twórczość na wystawach indywidualnych i zbiorowych m.in. Kravitz Contemporary w Londynie, w Gess Kunstmanagment w Düsseldorfieczy czy w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie. Jej obrazy znajdują się m.in. w kolekcji Muzeum Narodowego w Gdańsku. Finalistka licznych konkursów i festiwali malarskich oraz zdobyw- czyni wielu nagród i wyróżnień – m.in. w VI Przeglądzie Młodej Sztuki „Świeża Krew” (Wrocław, 2016), II Ogólnopolskim Konkursie Malarskim im. Leona Wyczół- kowskiego (Bydgoszcz, 2016), Ogólnopolskim Konkursie Malarskim im. Wojciecha Fangora (Gdańsk, 2015) czy Ogólnopolskim Konkursie Malarskim AleSztuka! (Kraków, 2015 / Gdańsk, 2016).
Rozsmakowana w ciele (z rubensowskim umiłowaniem dla kształtu, obsesyjnym zacięciem Szapocznikow i geometryczną precyzją Kulik) Agata Przyżycka tworzy złożone kompozycje z dowolnie zmodyfikowanych jego fragmentów. Zmultiplikowane w pracach artystki sylwetki konstruują zmysłową masę, czasem ściśle zbitą, innym razem swobodnie falującą, układającą się w meandrujący ornament bądź harmonijną mandalę. Poddane deformacjom mogą ułożyć się w cielesny krajobraz lub totemiczną formę przypominającą fetysz. Wypracowany przez twórczynię indywidualny, artystyczny język charakteryzuje się z jednej strony pewną regularnością układów, matematycznym rytmem powtórzeń, z drugiej zaś radykalną intymnością, erotyzmem, biologiczną materialnością. Powstałe przy użyciu malarstwa i fotografii jako medium dzieła pozostają wielowymiarowe, reprezentują świeżość spojrzenia i proponują odbiorcy nowe plastyczne jakości [...].
Aleksandra Wantuch
Projekt realizowany z własnych środków finansowych Fundacji Kolonia Artystów oraz pracy non-profit + 1,5 % na kulturę.