29 CZERWCA 2023 | 20:00

„ Ekologia jest studiami nad relacją pomiędzy organizmami żywymi i ich środowiskiem. Ekologia akustyczna jest zatem badaniem dźwięków 

w odniesieniu do życia i społeczeństwa. 

Nie można tego wykonywać pozostając w laboratorium. ”

~R.Murray Schafer „The Soundscape Our Sonic Environment and the Tuning of the World”, 1994

 

 

Koncert będzie po części wydarzeniem wieńczącym trzy lata studiów Oskara Tomali, które odbył na Gdańskiej Akademii Muzycznej, a po części jego zwrotem w twórczości ku eksploracji ekologii dźwięku, oraz spektralności.

Oskar podczas studiów w klasie Leszka Kułakowskiego poznawał zasady prowadzenia narracji w muzyce instrumentalnej oraz była to jego kontynuacja drogi poznania w muzyce improwizowanej, współczesnej oraz jazzowej. Dziś jego zainteresowania nakierowane są na sound-art, spatial sound, Ambisonikę oraz field-recording.

Koncert dyplomowy na, który serdecznie zapraszamy będzie właśnie odważnym krokiem zbliżenia się do powyższych pojęć i zestawienia ich ze sobą.

Ideą całego koncertu jest CISZA/HAŁAS, oraz zjawisko zanieczyszczenia akustycznego środowiska.

Żyjemy we wciąż pogłębiającej się codzienności hałasu, który wkrada się do naszych wnętrz nawet pomimo słuchawek dousznych.

Jesteśmy narażeni na hałas, który w większości zostaje wyparty podświadomie, jednak nie traci on na sile oddziaływania. 

Szeroko pojęty SZUM zagłusza nasz wewnętrzny głos, wprawiając w zagubienie i pomieszanie.

W kompozycjach zostały użyte nagrania terenowe z odbytej w zeszłym roku podróży na wyspę Brać w południowej Chorwacji, oraz liczne nagrania zrealizowane w lasach Matemblewa.

Technicznie koncert zostanie zrealizowany w systemie kwadrofonicznym, czyli z wykorzystaniem czterech głośników ustawionych w okręgu. Widownia znajdować się będzie wewnątrz.

Wstęp: 30PLN

Rezerwacje online: https://app.evenea.pl/event/dyplomoskara/

W koncercie wystąpią:

Maja Miro

Multiflecistka, spiritus movens wydarzeń kulturalnych, twórczyni muzyki improwizowanej, teatralnej i filmowej, wykładowczyni akademicka, psycholożka

Specjalizuje się w grze na poprzecznych fletach historycznych. 

Tworzy projekty intermedialne, sytuujące flet traverso i instrumenty dawne w różnych kontekstach współczesnych. 

Jej głównym obszarem zainteresowań jest punkt styczności pomiędzy dawną sztuką, estetyką dźwięku, praktyką wykonawczą a współczesną wrażliwością i nowymi formami kreacji. 

Bandcamp: https://majamiro.bandcamp.com/music

www.majamiro.com

 

Michał Markiewicz

muzyk, improwizator, kompozytor.

studiował w Gdańsku i Lucernie.

obecnie występuje w:

* ZUOM - Zakład Utylizacji Odpadów Muzycznych

(https://zuom.bandcamp.com/album/through-glassness)

* NeoQuartet (neoquartet.pl/)

* Polska Filharmonia Bałtycka

obecne zainteresowania:

* chaos jako element twórczy i nie tylko

* Carl Gustav Jung

(https://www.youtube.com/user/lilandtall)

 

 

Tomasz Klepczyński

Klarnecista, kompozytor, aranżer, na co dzień mieszkający w Gdańsku. 

Jego działalność artystyczna obraca się wokół różnych gatunków i stylistyk muzycznych. Wykonuje muzykę jazzową, klasyczną, folkową, klezmerską i inne, jednak z dużą przewagą muzyki zawierającej elementy improwizacji. 

Bardzo dobrze czuje się zarówno jako solista wykonując dzieła wraz orkiestrą symfoniczną jak i w zespole jazzowym. 

Jego gry można wysłuchać m.in. albumach: 

Maciej Sikała Septet "Live in Klub ŻAK" czy Jan Jarecki Jazz Octet "Extended Products".

https://www.instagram.com/klepczynskimusic/