OSA Festival 2017

VII edycja Open Source Art Festival odbędzie się w dniach 22-24.09.2017
Miejsca: Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie / Teatr na Plaży
Organizator: Kolonia Artystów

Zaproszeni artyści:

SHXCXCHCXSH + PEDRO MAIA / ROLY PORTER + MFO / MIRAM BLEU / JULIEN BAYLE / JOSHUA SABIN / YVES DE MEY / GÀBOR LÀZÀR / CATERINA BARBIERI

Bilety:

60 pln karnety I pula dostępne na www.biletomat.pl (do wyczerpania / limitowana ilość / WYPRZEDANE).
80 pln karnety II pula dostępne na www.biletomat.pl  (do wyczerpania / limitowana ilość / WYPRZEDANE).
30 pln bilet jednodniowy (dostępne 1 godzinę przed koncertami).

SHXCXCHCXSH + PEDRO MAIA / 22.09.2017

SHXCXCHCXSH to szwedzki duet techno, ukrywający się pod tajemniczą nazwą i zamaskowanymi występami. Pojawili się na scenie w 2012 roku, wydając EP w takich wytwórniach jak Subsist czy Hem, ale to dopiero EP zatytułowane RJRJRFFRJRJ wydane na łamach Avian przyniosło im sławę w świecie mrocznego techno.

www.soundcloud.com/shxcxchcxsh

Pedro Maia - twórca filmowy pochodzący z Portugalii, obecnie mieszkający w Berlinie, którego prace zostały zaprezentowane na wielu festiwalach filmowych oraz w takich galeriach jak like Internationale Kurzfilmtage Oberhausen, Split Film Festival, Rencontres Internationales, Armenian Center for Contemporary Experimental Art, MACBA Barcelona, Museum of Contemporary Art Tokyo. Od 2004 kultywuje koncept live- cinema, polegający na manipulacji obrazami w czasie rzeczywistym w akompaniamencie dźwięku. 

Współpracował z muzykami: Panda Bear, Lee Ranaldo, Fennesz, Jacaszek, Demdike Stare, Pole, Shackleton, Tropic of Cancer, Craig Leon oraz występował na festiwalach: Serralves Contemporary Art Museum, CA2M Madrid, Sonar Festival, Unsound Festival Kraków/NY, All Tomorrow’s Party, Mutek.

www.pedromaia.net

 

ROLY PORTER + MFO / Third Law / 23.09.2017

Roly Porter znany jest jako producent zasilający szeregi brytyjskiego dubstepowego duetu nagrywającego dla Planet Mu – Vex’d. W pojedynkę zaś jawi się jako wirtuoz dronów i muzyki ilustracyjnej. Według krytyków Rolling Stone jest na top liście Artystów, których powinnaś / powinieneś znać.
Projekt, który zaprezentuje w Sopocie - Third Law - przedstawia Portera jako wolnego od konceptu rytmu, basu i projektowania dźwięku, w jego własnym świecie, w którym nie musi kształtować żadnych z tych elementów, by wpasować się w tendencyjne idee i zasady.  
Występy sceniczne Third Law umożliwiają słuchaczom to doświadczenie. Przemieniają miejsce koncertu za pomocą intensywnych dźwięków, obrazów, świateł stroboskopowych i dymu scenicznego. Wizualnie rozpoczynają się jako podróż przez prototypowe krajobrazy, pozornie nieskończone sfery, które stają się coraz bardziej surrealistyczne. Obrazy są stale przekształcane w iluzję, która jest wzmagana efektami świetlnymi. W momencie szczytowym hałas i agresywne rytmy łączą się z jednolitą stymulacją oślepiającego światła.

Third Law Live jest kolaboracją Roly Portera oraz Marcela Webera (MFO).

www.rolyporter.com

Caterina Barbieri

to włoska kompozytorka, mieszkająca w Berlinie. Powtórzenia i permutacje stanowią rdzeń jej obecnych projektów muzycznych. Komponowała utwory na syntezatory starego i nowego typu oraz instrumenty strunowe. Nacisk na minimalizm kompozycji wynika ze skupienia się na podstawowych falach dźwiękowych oraz eksploracji polifonicznych i polirytmicznych potencjalów sekwencera. Za pomocą syntezy, operacji bazujących na wzorze oraz dodatkowych środków, jej muzyka tworzy ostre geometrie czasu i przestrzeni. Jej prace zglębiają tematy sztucznej inteligencji oraz percepcji dźwięków skupiającej się na 3D audio. Praktyki muzyczne pokazuje jako integralne połączenie między ludźmi a technologią.

Występowała na takich festiwalach jak Berlin Atonal, Berliner Festspiele’s Maerzmusik, Norbergfestival zarówno z kompozycjami stworzonymi dla teatru jak i prezentacjami multimedialnymi, które wydane zostały na Important Records. Magazyn The Wire opisał jej muzykę jako "głęboką podróż - hipnotyzującą i pięknie dezorientującą".

www.caterinabarbieri.com

JOSHUA SABIN / 22.09.2017

Joshua Sabin to szkocki producent muzyczny, działający w Edynburgu.

Jego debiutancki album "Terminus Drift" wydany przez Subtext bada relacje ludzi ze środowiskiem i przestrzenią, oraz sposób, w jaki wzbogacają nas one w erze cyfryzacji. Nasze struktury komunikacji, poszukiwań i odkrywania są uzależnione od zmian technologicznych i istnieją równocześnie między naszym środowiskiem a cyberprzestrzenią. Percepcja obu miesza się w sferze ich ucieleśniania i orientacji. 

Syreny rozbrzmiewające w tunelach stacji, harmoniczne wahania silników metra, przenikliwe krzyki pól elektromagnetycznych.

Materiał dźwiękowy prac Sabina pochodzi wyłącznie z nagrań terenowych przechwyconych w Kyoto, Tokio i Berlinie, stanowiących dodatek do nagrań pól elektromagnetycznych z Glasgow i Edynburga. Poprzez zbadanie właściwości dźwiękowych naszego fizycznego otoczenia, Sabin tworzy dźwiękowy krajobraz tych dualistycznie nawigowalnych "cyberprzestrzeni", które przejściowo tworzymy i po których się przemieszczamy wchodząc w interakcje ze światem.

www.joshuasabin.bandcamp.com

Yves De Mey / 23.09.2017

mieszkający w Antwerpii muzyk i rzeźbiarz dźwięku, prezentuje nowy set, który opiera się na najnowyszym wydaniu "Spectrum Spools/eMego".
Jego trzeci album solowy zawiera utwory nagrane przy pierwszym podejściu na jednej ścieżce dźwiękowej.
Performance de Meya pozwalają na nakładanie nowych warstw, syntezowanie i wzmacnianie rytmu jego utworów.

Yves pracuje między szczególnie wybranymi dźwiękami otoczenia, abstrakcyjnymi konstrukcjami rytmicznymi, techno, hałasem oraz łączeniem wpływów i łamaniem zasad gatunku. Znany jest ze swojej niezwykłej zdolności do budowania napięcia. Zręczność i fachowość pozwalają mu na zmienianie ustawień oraz klimatu swoich performance'ów.

www.soundcloud.com/eav

JULIEN BAYLE / 22.09.2017

Julien Bayle jest artystą multidyscyplinarnym tworzącym we Francji, skupiającym się na sferze dźwięku i wizualizacji.

Łączy sztukę wizualną, komponowanie dźwiękowe, fizyczne podejście do sztuki dźwiękowej i wizualizacji danych przez tworzenie zaawansowanych instalazji oraz audio/wizualnych performance'ów. Próbuje rozwiązać problem przerwanego kontinuum, ingerencji i reprezentacji przez użycie fizyki dźwięku. Jego twórczość oparta jest na eksperymentach i programowaniu. Używa koncepcji złożoności i chaosu. Przedstawia świat nasycony informacjami często pozbawionymi sensu oraz skomplikowanie społeczeństw przez pozytywny nihilizm, dekonstrukcję procesów, struktur i wyników. Występował na żywo w międzynarodowych festiwalach, takich jak ELEKTRA w Kanadzie, czy sound:frame w Austrii. Wystawiał swoje prace w wielu Europejskich galeriach. Jest nauczycielem sztuki, a na zaproszenia europejskich szkół artystycznych prowadzi zaawansowane kursy dotyczące technologii w tworzeniu nowych mediów.

Współpracuje z wytwórnią artystyczną Bordille Records wraz z Franćoisem Larinim i Yatra Arts.

http://julienbayle.net
https://www.facebook.com/julien.bayle.

Podczas OSA Festival 2017 zaprezentuje projekt ALPHA.

ALPHA to audiowizualny performance Juliena Bayle'a. 
Chcąc przesunąć granicę performance'u, Bayle przedstawia systemem generowania  dźwięku i obrazu ALHPA. ALPHA zaprojektowana jest ze świadomością, iż musi pozwolić performerowi na przestrzeń do improwizacji oraz do stworzenia możliwości skupienia się na warstwie dźwiękowej i wizualnej, nie na aspektach technicznych. Jej system wizualizacji zapewnia także doskonałe narzędzie do dalszego tworzenia minimalistycznej i zimnej estetyki bez użycia już wcześniej nagranego materiału. W rzeczywistości system generuje pierwotne formy wizualne, które można łączyć i zmieniać w nieskończoność, stale analizuje dźwięk i potrafi reagować, generując nowe formy lub zmieniając już wygenerowane. Pozwala publiczności zanurzyć się w zwarty i minimalistyczny świat dźwięków i form, rozszerzając polimorficzne i radykalne badania Juliena Bayle'a na nowe obszary, gdzie dźwięki i formy łączą się w gęstą i ciężką materię.

Na zmianę pokazywane są kształty geometryczne, wiążące się z radykalnym postmodernizmem lub trwałą erozją struktury związanej z brutalistyczną architekturą. ALPHA to prawdziwe doświadczenie audiowizualne, które przesuwa granice radykalnej estetyki.

Myriam Bleau / 23.09.2017

artystka i kompozytorka z Montrealu, gra na wiolonczeli, gitarze i pianinie. Obecnie pracuje nad pracą magisterską z kompozycji na Uniwersytecie w Montrealu, na którym rolę jej doradcy pełni Nicolas Bernier, muzyk, performer i kompozytor.

Podczas OSA Festival 2017 Myriam przedstawi publiczności projekt Soft Revolvers - audiowizualny performance czterech przędz stworzonych przez artystkę z akrylu. Każda z przędz związana jest z "instrumentem" w kompozycji elektronicznej, a dane zebrane przez sensory znajdujące się wewnątrz formują muzyczny algorytm. Interfejsy silnie oddziałują na gramofony. Diody umieszczone wewnątrz zaprojektowanych przez Myriam Bleau elementów emitują światło będące w kontrapunkcie do muzyki, tworząc tym samym wspaniałe 'spinning hallos'.

Soft Revolvers zostało stworzone przez Bleau, której twórczość cechuje się minimalistycznym podejściem do elektronicznej muzyki. Bleau do swoich prac przemyca elementy hip hopu i popu. "Wielu ludzi myśli, że muzyka eksperymentalna nie ma stałego rytmu. Jest tradycja klasycznej muzyki elektronicznej, która sprzeciwia się rytmowi 4/4. Bawiąc się konwencjami popularnych gatunków muzycznych, Bleau stara się łączyć ze sobą te elementy. Rytm w Soft Revolvers rozpływa się przechodząc w inny. Beat opuszcza cię w napięciu, tworząc sceny i płaszczyzny dźwiękowe.

www.myriambleau.com

Gábor Lázár / 24.09.2017

po wydaniu dzielonej płyty z Russelem Haswellem pierwszy autorski album Lazara "ILS" przetarł mu szlak do wydawnictwa Lorenzo Senni, by następnie umożliwić mu przyłączenie się do The Death Of Rave i wydanie płyty "EP16", która znalazła się na 8 miejscu Boomkat Top 100 Singles.

Muzyka Lazara została opisana jako "wspaniała i właściwie całkiem odjechana" przez The Guardian oraz przedstawiona przez Secret Thirteen jako "wymagający, dynamiczny i matematyczny styl wahający się między ekstremalnym akademizmem, a pewnego rodzaju rozsądnym muzycznym barbarzyństwem. Gabor obecnie buduję przyszłość muzyki elektronicznej". 

W 2014 Lazar rozpoczął współpracę z Markiem Fellem i wydał album "The Neurobiology Of Moral Decision Making". W roku 2015 znalazł się na 11 miejscu 20 Best Avant Albums magazynu Rolling Stone oraz na 3 miejscu Boomkat's Favourite 100 Albums of the Year. Norbergfestival uznał go za "jeden z najbardziej uznanych albumów eksperymentalnych poprzednich lat", zaś Norman Records za "najbardziej radykalnie tworzoną rytmiczną elektronikę".

www.gaborlazar.com