15.04.2023 | godzina 20:00

Zapraszamy na koncert Antoniny Car.
Antonina Car (skrzypce + głos) oraz Zuzanna Sikała (wiolonczela).

Kolonia | Gdańsk | Al. Grunwaldzka 51
Bilety w cenie 30 złotych na portalu https://app.evenea.pl/event/car/

Antonia Car

Kompozytorka, multiinstrumentalistka, artystka dźwiękowa, wokalistka i producentka. Jej muzyka oscyluje między wieloma gatunkami takimi jak post-classical, compositional ambient czy experimental vocal. Opiera się na brzmieniu instrumentów akustycznych, któremu towarzyszy subtelna elektronika i wokal. Na pierwszy plan wysuwają się dźwięki instrumentów smyczkowych, ale nie w wersji klasycznej, a elektroakustycznej. Głównym obszarem jej zainteresowań jest projektowanie akustyczno-elektronicznych dźwięków i struktur dźwiękowych, które twórczo łączy z improwizacją skrzypcową. W grudniu ubiegłego roku ukazał się jej debiutancki solowy album muzyczny wydany przez amerykańską wytwórnię Time Released Sound. Album został pozytywnie odebrany przez słuchaczy i krytyków zarówno w Polsce, jak i za granicą. Antonina aktywnie współpracuje z muzykami z różnych krajów, nagrywając partie smyczkowe i tworząc projekty muzyczne.

 

Album “IMMERSED SENSIBILITIES”

"Fenomeny i zdarzenia zachodzące w przyrodzie są niewyczerpywalnym źródłem metafor dla każdego stanu człowieka. Natura doskonale pokazuje nam zarówno swoją siłę, jak i łagodność. Jest poetycka, nieomylna w swoim pięknie i niestrudzoności. "Immersed Sensibilities" jest próbą wpisania uczuć, opowieści i wydarzeń w syntetyczny, niemal ożywiony, dźwiękowy mikrowszechświat.

To także odzwierciedlenie intensywności z jaką często wyobrażamy sobie siłę ludzkich emocji."

Pracując nad albumem, artystka spędziła pół roku w odosobnieniu, w zaciszu jej domowego studia, komponując i nagrywając praktycznie codziennie. W ten sposób mogła skupić się na pomysłach, oraz eksperymentować ze wszystkimi dysponowanymi środkami. Z założenia album miał być instrumentalny. Jednak gdy w trakcie komponowania artystka planowała kolejne warstwy dźwiękowe nucąc, zaczęła postrzegać głos jako kolejny instrument. Przy nagraniach Antoninie posłużyły skrzypce, skrzypce barytonowe, wiolonczela oraz klawisze i syntezatory. Te wszystkie instrumenty nagrywała sama. W ostatnim utworze usłyszymy także flet poprzeczny i klarnet nagrane przez kompozytorkę z Malezji - Zurfahani Batrisya.

Artystka w dźwiękach, tytułach utworów i w autorskich tekstach, wielokrotnie odwołuje się do idei płynności i ambiwalencji jako formy rozumienia i akceptowania stanów przejściowych w życiu. Według niej, niestrudzoność to stan emocjonalny, odzwierciedlający transfiguracyjny charakter natury. Utwory Antoniny wprowadzają słuchacza w swoistą dźwiękową „biosferę”, w której słyszymy “istoty” syntetyczne, wymyślone, dopowiedziane przez wyobraźnię słuchacza. Fragmenty z głosem są odniesieniem dla świadomości słuchacza, ponieważ słowa są jedynym rozpoznawalnym elementem - przypominającym naszą ludzką rzeczywistość.